Jean-Paul Frans

Over mij

Mijn werkwijze

Een eerlijk verhaal

Bedrijven met echte en eerlijke verhalen inspireren mij. Deze verhalen maken mij nieuwsgierig. Ze zorgen ervoor dat ik een merk echt wil doorgronden. Ik ga op zoek naar de ziel van een organisatie en proberen te bepalen wat het onderscheidende vermogen is ten opzichte van anderen. Bepalen wat een merk inhoudelijk maakt is altijd mijn eerste stap.

Met inhoud

Mijn doel is altijd om inspirerend werk te maken. Maar niet tegen elke prijs. Goed werk betekent voor mij werk dat inspirerend is, maar wel vanuit de inhoud. Vanaf de eerste regel tekst of code die geschreven wordt, tot de laatste druppel inkt die op papier belandt.

Ik geloof in de lange termijn

Of het nu gaat om een collega of hoe ik werk met klanten; de lange termijn is altijd waar ik voor ga. Werk maak je samen. En dat gaat beter als je elkaar goed leert kennen.

Samen bouwen we nieuwe merken en maken we bestaande merken sterker. We gaan in gesprek met de doelgroep, doen waardevolle inzichten op en brengen de markt in kaart. Zo realiseren we een heldere strategie, die klopt én die toekomstbestendig is, maar die ook een duidelijk toetsingskader geeft voor de merkidentiteit. Dit bieden we op strategisch vlak:

Onderzoek & analyse, Klantinzicht, Merkarchitectuur, Positionering, Merkbelofte, Merknaam, Merkpropositie, Merkverhaal

Een goede merkidentiteit beschrijft wie je bent, wat je drijft en wat je betekent voor anderen. Ik vertaal dat naar heldere, positieve en uitgesproken designs voor de complete huisstijl en communicatiemiddelen van je merk. Een herkenbare identeit dus, waarmee mensen zich kunnen verbinden. Ik doe  dat graag en goed: met onze designs hebben verschillende prijzen in de wacht gesleept. Je kunt bij mij terecht voor de volgende (design)diensten:

 

Online opvallen en herkenbaar zijn als merk. Daar heb je goede content én een slimme strategie voor nodig. Door op elk kanaal dezelfde beleving te creëren, vertel je één consistent verhaal en verbeter je de merkbeleving. Vanuit jouw merkconcept denk ik graag mee over een slimme social mediastrategie en maak ik originele content voor al jouw kanalen. Dat doen we met deze diensten:

 
 

Een herkenbaar merk en heldere totaalbeleving neerzetten, vraagt om een consistente toon en vormgeving al je communicatiemiddelen. Daarom leggen we afspraken over kleur, stijl, copy en lay-out vast in een huisstijlhandboek. Die richtlijnen helpen je de praktische doorvertaling maken van de merkstrategie naar design en visuele uitingen. Met deze diensten zorgen we voor een consistente merkbeleving

 

Opdrachtgevers

TROTSE SAMENWERKINGEN

Madame Cyclette Amsterdam Restaurant online identity

Happy to meet new people. Give me a call

Meld je aan voor de nieuwsbrief

Kom met mij in contact

+31(0)6 36 30 81 49
post@jeanpaulfrans.nl

Alles willen weten

Algemene Voorwaarden (BNO)
Privacy statement